top of page
  • תמונת הסופר/תקרן מיסוק

נולדתי מחדש בטיביליסי

עודכן: 28 ביוני 2018

הרומן שלי עם גיאורגיה התחיל לפני הרבה שנים. מאז שאני זוכרת את עצמי באופן מיסטי לחלוטין נמשכתי לעם הזה, אהבתי את המאכלים,את האנשים וסימנתי לי כיעד את גיאורגיה לטיול שאחרי הצבא. אבל החיים ואני הפלגנו ליעדים לא פחות אטרקטיביים ואחרי שנים לא מעטות של נדודים חזרתי לישראל אבל תמיד ידעתי שלגיאורגיה עוד אגיע. כנראה שהקארמה עם המקום הזה עבורי גדולה משחשבתי ונסיבות חיי סימנו שוב את גיאורגיה כיעד עבורי. הילדים שלי נולדו שם בתהליך פונדקאות (שזה שלעצמו סיפור מרתק)ואני בעצמי ליוותי לא מעט זוגות בתהליך דומה ומפה לשם מצאנו את עצמנו טסים שוב ושוב לטיביליסי ,מתאהבים בעם הזה,בתרבות,באוכל,בשפע ובנופים המדהימים שיש לה להציע.

תשכחו הכול. טיביליסי היא לא מה שחשבתם. טיסה של שעתיים ורבע בין תל-אביב לטביליסי - עיר ששוכנת בין רכסי הרים שנעים בין 350 מטר גובה ל-800 מטר גובה. שילוב של חדש וישן. רומנטיקה באוויר ומצד שני לעיתים מרגישים שהיא צריכה עוד ניעור שזה מגיע בעזרת הדור הצעיר. לא, היא לא מתוכחמת כמו ורשה או ברלין אבל זה מה שהופך אותה לכזאת מיוחדת וצנועה,אורבניות מתפתחת ושאריות של קומניזם וזה ניכר עלייה בכל דבר. פיוז'ן של ריחות,טעמים,צבעים ונופים מרהיבים ואולי בעיקר אנשים טובים באמת המארחים הטובים בעולם שהגורמים לי להתאהב בה כל פעם מחדש.

אגב ,האורח הוא מתנת האל אצל הגיאורגים והם לוקחים את זה בצורה מאוד רצינית. קרה לנו כמה פעמים שסתם שאלנו מישהו איך מגיעים ל.. ומצאנו את עצמנו בארוחת ערב משפחתית עם שולחן עמוס בשפע של מאכלים. והאוכל-מעדן,גם לטבעונים ,הכול אורגני טרי טעים ומשובח.

יש כמה אופציות להגיע לטיבליסי המרוחקת כשעתיים ורבע מישראל. הקלה ביותר - טיסות ישירות אל על המופעלות ע"י סאן דור Sun d'Or פעמיים בשבוע ארקיעבעיקר בעונת הקיץ. וארזינה שהיא החברה הלאומית והאופציה העדיפה עלי שמפעילה כ - 5 טיסות שבועיות.- http://bit.ly/2EihfWi מצד שני ,טיסות עם קונקשיין בטורקיה או קייב עם המתנות יחסית נוחות. טווחי המחירים יכולים לנוע בין 200$- ועד 500$ בעונה ויכולה לשמח אותכם שלעיתים בחוליו ניתן למצוא טיסות גם בהרבה פחות מ- 200$.

לינה- יש שלל אופציות ללינה בטיביליסי בפרט ובגיאורגיה בכלל. המקובלת ביותר הוא אירוח אצל משפחה, גסט האוס. המחירים הם לאדם והם נעים בין 17-50 לארי ללילה תלוי בסוג החדר והתנאים המוצעים בו. כמובן שזה לא מתאים לכל אחד וזה רחוק ממה שאנחנו מכירים אבל זאת חוויה קסומה שמקרבת אותנו צעד נוסף להכרת העם הזה והתרבות שלו,תחשבו על זה כעל לילה אצל דודה והדוד שהם בבית(מעוצב בנוסח גיאורגי) בדר"כ באיזור העיר העתיקה של טיביליסי.

יש כמובן לא מעט מלונות 2-5 כוכבים בטווחי מחירים של 30$-300$ ללילה עם א.בוקר. ניתן למצוא רשתות מערביות כמו מריוט,הוליידי אין,רדיסון בלו וכו..וכמו כן מלונות פרטיים מצויינים שללא ספק נותנים תמורה הולמת למחיר.

ואולי המלון הכי שווה בטיביליסי- http://bit.ly/2Bors54

בפעמיים האחרונות כבר חזרנו תקופות ארוכות יותר ואז שכרנו דירה, בעלת הדירה שלנו כבר מכרה את הדירה מאז אבל בבוקינג וב airbnb אפשר למצוא דירות מצויינות במחירים טובים ושבאים עם ילדים זה מאוד נוח להתגורר בדירה מרווחת ולא חדר קטן במלון. לינק לדירה מדהימה שהתארחנו בה - https://booki.ng/2Ez9jmO

ועכשיו 10 טיפים מאחת שיודעת Emily Dorf שהיא מייסדת חברת התיירות הגדולה בגיאורגיה כיום Travel to Georgia 2010 , במקרה אחת החברות הכי טובות שלי ,הסנדקית של הילדים שלי וכן היא ישראלית לגמריי משלנו!!!

1.לא הרבה יודעים אבל הספוט הכי חם בעיר לצפות בנוף העירבזמן השקיעה יחד עם איזה דרינק משובח, נמצא במסעדת פליני אשר בקומה השנייה של מלון רדיסון בלו. http://bit.ly/2o1TbAe

2.הפוניקולור-הרכבל לפסגת הר מתאצמינדה, שם נמצא הפוניקולור שהוא הגלגל הענק הצופה על כל טביליסי. סיבוב עולה כ 2.5 לארי שזה כ 3.5 שקלים בערך, חוויה מדהימה שיכולה להתאים לכל המשפחה. במקום נמצא פארק שעשועים מקסים ומסעדה מעולה. המלצה של אמלי -להגיע לשעת הקרונית האחרונה ולצפות על כל אורות העיר בלילה מראה מרהיב שלעצמו.

3.שדרות רוסטוולי אאוט אבאשיזי אין. הרחוב הכי טרנדי ולוהט בטיביליסי הוא ללא ספק אבאשיזי. שם תוכלו למצוא שלל מסעדות,בתי קפה קטנים,בוטיקים וספא תאילנדי מצויין שלא רחוקים מבירות אירופאיות מפורסמות ביופיים ובעושרם.

4.שחארה - מסעדה גיאורגית שהפכה למסעדת הבית שלנו, מגישה שלל מנות מהמטבח הגיאורגי במחירים מצחיקים. ארוחה לזוג עם מנות פתיחה ועיקריות כולל שתייה ובירה או יין מקומי תעלה לכם לא יותר מ 60 לארי שהם כ-80 ש"ח. וללא ספק יש להם החצאפורי הכי טעים בטיביליסי. http://bit.ly/2Bmukiz

5. המרחצאות החמים באבאנותובני הם מפגש נדיר בין חדש לישן. פירוש השם טביליסי הוא "המקום החמים". המרחצאות היוו לאורך ההיסטוריה מרכז חברתי ותרבותי חשוב, וגם כיום הם מספקים לתושבי העיר מפלט של שלווה בתוך היומיום הסואן. בפאתי העיר העתיקה ישנם מרחצאות חמים,מבחינה אדריכלית זה נראה כמו איזה שכונה קטנה של גמדים אבל מתחת לאדמה ישנם מרחצאות חמים עם מי גופרית הידועות בסגולות רפואיות שלהם.

6.אם כבר לפתוח שולחן אז לעשות את זה שם. מסעדה שהיא בעצם חוויה קולינרית ותרבותית ומי שלא מפנה לו ערב אחד כזה כאילו לא הייה בטיביליסי בכלל. במשפט אחד אני יכולה לסכם -אני זוכרת רק שהגעתי לשם.... סופרה- http://tsiskvili.ge/english/home.

7.כמעט כל נסיעה ברחבי העיר תעלה לכם חוטי לארי שזה 5 לארי. דעו שהם נהגים מטורפים..... ויש מצב שתראו פעם אחת את ההגה בצד ימין ובפעם בצד שמאל זה לא מראה נדיר.

8.veka park יש לא מעט פארקים בעיר אבל אני הכי אוהבת את הפארק הזה , יש משהו נעים בשקט שלו ועם תוספת של קפה ומאפה מאחת הקוניטידוריות הנפלאות משדרת צ'ווצוואזה הסמוכה זה יכול להיות אתנחתא מרעננת לכמה שעות. http://bit.ly/2Bmw0sn

9.אם כבר לחזור עם משהו הבייתה זה עם זה. הצ'ורצ'חלה -הממתק הלאומי של גיאורגיה- עשוי מאגוזי מלך (ולעיתים מאגוזים אחרים, שקדים או צימוקים), השזורים אחד לשני בחוט (בעזרת חוט ומחט), שנטבלים ברפרפת ענבים מתוקים, ונתלים לייבוש (כמו כביסה). מראה הצ'ורצ'חלה שנוצר דומה לנקניקיה, ומכאן שמו שמשמעותו "נקניק אגוז". ואם כבר לקנות אז שם. מופע של של מפעל ביתי קטן שמכין צ'ורצ'חלות בכל המינים הגוונים והצבעים והכי חשוב אורגני. http://bit.ly/2so6Wys

10.הטיפ הכי טוב שאני יכולה לתת זה פשוט להנות מכל השפע שהמדינה המיוחדת הזאת יכולה להעניק לכם ולא לשכוח להגיד מדלובה-שזה תודה.


330 צפיות0 תגובות
bottom of page