top of page

קפיצה קטנה לקפריסין-חלק א'

עודכן: 5 בינו׳ 2019

קפריסין -

אלוהים כמה קרוב ככה זה טוב...

זה ישמע אולי לא ממש אמין אבל -אני לא אוהבת טיסות,מעדיפה אותם עד גג 4 שעות!!

אז שיש יעד כזה קרוב וכזה מגניב אני שם.

עזבו הכול תאילנד out קפריסין in.

טוב קצת נסחפתי (בכל זאת ותק של 10 שנים על קו תאילנד ישראל) אבל יש משהו באי הקסום הזה שהזכיר לי את קו פאנגן-אולי כמויות האנגלים שצולים את עצמם למוות+ריח של בירה זולה..

יצא לי להיות בקפריסין מספר פעמיים, כל פעם בהרכב אחר,

כל פעם גילתי משהו אחר באי שהתאים לגילי ומצב הצבירה שלי,

הפעם נסענו כולנו בהרכב משפחתי ושוב נפעמתי לגלות כמה האי הקטן והקסום הזה חובו בתוכו כ"כ הרבה פינות קסם וחופים משגעים כאילו שלא נופלים מהרבה חופים בקריביים או בתאילנד שהייתי בהם,

יותר מהכול שמחתי לדעת שדווקא בחורף יש לא מעט מה לעשות בקפריסין ומה שהכי נחמד זה שהכול נעים,טעים,קרוב שליו ופרוע(בסגנון שנות ה-80) בבת אחת.

ראיינאר יצאו במבצע של 9.9 יורו לכיוון ואני קפצתי על ההזדמנות,

מחיר טוב וחופשת פורים ואנחנו שם.

מה יש לכם לעשות שם בחורף כולם שאלו,

חכו ותראו-עניתי...

קצת פחות מ 80 יורו לכולנו כולל מזוודות, 55 דקות ונחתנו בפאפוס.

החסרון -רוב הגדול של הטיסות נוחתות בשעות ערב מאוחרות,(20:00 או 23:45)שלנו נחתה ב- 20:00 בערב,

היתרון -שדה פיצי ותוך 5 דקות כבר היינו בדרך לאיסוף הרכב ו 5 דקות אחריי בדרך למלון ללילה הראשון שלנו בפאפוס.

המלון שלנו ראה ימים טובים יותר,(נראה לי שבשנות ה 90 הוא הייה להיט),

אבל מחיר מעולה לחדר משפחתי ענק(אשכרה יכולנו לישון גם בשירותים)+ארוחת בוקר ,ספא,בריכה מחוממת וחוף ים מהמם ופרטי + דירוג ומיקום טוב וזה עבד עבורנו מעולה.

בדרך למלון חלפנו על כמה טברנות אבל השלט של pizza הייה גדול ובולט וילדי המדבר שלי ראו את זה כנווה מדבר ולכן עצרנו לחטוף משהו ובזה סכמנו את היום.

(חלק מלהתגמש בטיול עם ילדים זה לדעת לוותר על המסעדה המגניבה שסימנתי בטריפ אדוויזר ולהסתפק במשולש של פיצה מקומית...)

הבוקר הגיע ואין כמו להתעורר מול הים,

רחש הגלים,

הבריזה המדהימה,

הריח של הים.

את ארוחת הבוקר הפחות טובה שאכלתי לאחרונה(שום הבנה לגביי gluton free)סיימנו דיי מהר והמשכנו משם איך לא ים.

הילדים שיחקו להם בחוף כאילו לפחות אמצע אוגוסט ואנחנו נהנו לנו משקט יחסי,בירה מקומית ובריזה מדהימה,המלון הייה חצי ריק כיאה לעונה אבל בדיוק במידה שהתאימה לנו ,פקידת הקבלה אמרה שבין מאי לאוקטובר אי אפשר להשיג כאן מקום והאמת אני מבינה.

שילוב של חוף סלעי וחול לבן,מי טורקיז,אוכל טוב ובירה מקומית מעולה-כבר אמרתי שתאילנד זה כאן?

נפרדנו מהמלון ויצאנו לנו לחקור את פאפוס בדרך ללימסול,

בפאפוס יש לא מעט אטרקציות לילדים ובכלל אבל אנחנו בחרנו ללכת לשוטט בנמל ולנשנש כמה מזאטים קפריסאים,בכל זאת עברה כבר שעה מארוחת הבוקר...

ממש בקרבת המלון שלנו האטרקציה אולי הכי מפורסמת של פאפוס- קברי המלכים-

הילדים מאוד אוהבים אתרים ארכיאולוגים,

הם יכולים שעות לשוטט בין העתיקות,להקשיב להסברים ולשחק משחקיי תפקידים..

עברי מדמיין שהוא אביר ועמליה נסיכה,קלישאתי שיהיה אבל הוא תמיד מציל אותה ...

איכשהו תמיד ברגעים הכי קסומים נגמרת לי הסוללה בכדי לתעד את הרגע,אז גם כאן אתם תאמינו לי ואת הרגע המיוחד הזה אנצור בליבי לנצח.

אח"כ המשכנו לטיול רגלי קצר מהטיילת שמתחילה בעצם מקברי המלכים ומגיעה עד הנמל,

נמל קטן ומקסים כמו בדיוק כמו פאפוס,

בנמל יש שפע של בתי קפה ומסעדות רבות,סוכניות טיולים המציעות מרכיבה על סגויי ועד טיולי ג'יפים להרי הטרודוס שעוד נגיע אליהם בהמשך,

את הטיול סיימנו בקפה מקומי שמשקיף אל הים,קינחנו במאפה מקומי עם תרד וגבינת חלומי שמזכיר קצת בורקס, קפה, תה ושוקו חם לילדים והתענגנו על הנוף המקסים...

נפרדנו מביקור קצרצר בפאפוס-עוד נחזור אליה והמשכנו לכיוון לימסול ,

הכביש החוף מוביל ללימסול הוא כשמו לאורך הים וכל יציאה מהכביש הראשי מובילה לכפר קטן על הים או עוד איזה חוף מיוחד במינו,אנחנו החלטנו לרדת אינטואנטיבית בסלע אפרודיטה שאח"כ התברר שהוא אחד המקומות המצולמים ביותר בקפריסין ולא בכדי המקום הינו למעשה סלע המזדקר מתוך המים שעל על פי המיתולוגיה היוונית, עלתה אפרודיטה, אלת האהבה, מקצף הים. השארנו את הרכב בחנייה שליד הקיוסק/מסעדה וגרם מדרגות קטן הוביל אותנו לתוך מנהרה צרה מתחת לכביש עד שהגענו לחוף ונחשפנו לקסם....

הילדים ישר חלצו נעליים והשתללו ,כמה דקות אחריי כבר היו נסיונות לכניסה למים-לא באמת הפריע להם שמרץ ודיי קריר ואנחנו כמיטב המסורת המקומית ניסנו לצלם סלפי עם הסלע ומי הטורקיז המדהימים.

40 דקות מפרידות בין פאפוס לימסול שאלייה הגענו בשעת ערב מוקדמת .

התארחנו כמה ימים אצל החברים הטובים שלנו שמתגוררים בכפר בפאתי העיר, זכינו לבלות איתם רגעים קסומים ואנחנו כבר מתגעגעים לכל משפחת קלאוס ולצו'צה הכלבה.

אפי ואני חברות כבר מקורס ת"ש בצבא,ואת אורן בעלה הכרנו יחדיו במהלך הטיול הראשון הגדול שלנו באמצע שום מקום על גג של אוטובוס בגוטאמלה,מאז הם ואנחנו יחד...

אפי ואורן גרים כבר קרוב ל-9 שנים על האי וזאת הפעם הראשונה שאנחנו מגיעים לבקר אותם בהרכב משפחתי כזה.

את בוקר יום שישי החלטנו להעביר בנעימים בארוחת בוקר משובחת מול הים,בגלל שזאת לא העונה התיירותית לא כל המקומות על הים היו פתוחים אבל הצלחנו למצוא משהו עם אוכל טוב ולצד החוף שנוכל לאכול בנחת ולראות את הילדים משתעשעים וככה הצלחתי להשלים כמה משפטים רצופים עם אפי ללא הפרעה...

אח"כ איתי והילדים קפצו לגן חיות הקטן של לימסול שנמצא ממש במרכז העיר ומול הים(אל תצפו ליותר מדיי הוא ממש צנוע ומתאים לבילוי של שעה-שעתיים גג), ואנחנו הבנות עשינו לנו סיבוב קצר בקניון או יותר נכון בעיקר בחנות האהובה עליי פליינג טייגר.

בצהריים נפגשנו כולנו יחדיו בבית והתכוננו לארוחת שישי מוקדמת ואת הערב כבר בילנו בטיילת המקסימה של המרינה המחודשת בלימסול עם גלידה ומתקני שעשועים לילדים.

הנוף מהחדר שלנו לימים הקרובים

יום שבת הגיע והחלטנו לטייל לנו בהרכב משפחתי בהרי הטורודוס(רק 45 דקות מלימסול) . 20 דקות צפונית מלימסול פזורים עשרות כפרים קטנים ומדליקים,יקבי בוטיק וכל מיני מסעדות מקומיות קטנות.

רב הכפרים נטושים באמצע השבוע ונראים כמו כפרי רפאים,רב הצעירים כבר מזמן עזבו את הכפר ומתגוררים בערים הגדולות ובכפרים נשארה בעיקר אוכלוסיה מבוגרת.

הממשלה הקפריסאית מעודדת את תיירות הפנים והקימה מיזם מקסים המחבר בין צימרים בכפרים לתיירנים ומכוון שעליות הלינה מסובסדות אתם יכולים למצוא מקומות מדהימים בעלות של 40-100 יורו ללילה ברחבי המדינה.(פוסט בנושא יעלה בקרוב)

בדרך עצרנו בפארק החבלים המדליק בפאנו פלטראס שלשמחתנו הייה כמעט וריק ולגמריי עמד כולו לרשותנו.(ולעוד משפחה אחת נוספת-ישראלית כמובן..)

אין משהו שהילדים שלי אוהבים יותר מטבע וספורט אתגרי,ופארק חבלים זה ללא ספק השילוב המושלם עבורם.

בעונת החורף הפארק פתוח בסופ"ש בלבד, כל מקצה לילדים עד גיל 5 עולה כ-14 יורו ויש בערך כ-5 מסלולים שבסיומם ישנה אומגה ארוכה.

עברי ועמליה היו ממש טובים וזריזים ולכן עשו קו נוסף בתוספת של 4 יורו.

במתחם יש מזנון קטן עם חטיפים שתייה חמה אינטרנט חינם,פינת ישיבה להורים וגן שעשועים קטן, אבל בגדול המזנון הוא לא משהו לבנות אליו ומזל ש-5 דקות משם בכפר הסמוך ישנן כמה טברנות מצויינות.

אגב-הפארק בנוי גם למבוגרים אבל בטיול הזה העדפנו לנוח,המשפחה הישראלית שהייתה איתנו אמרה שזה מסלול מאוד לא פשוט למבוגרים,כנראה הדרך הכי טובה לתאר כמה עצלנים היינו באותם הרגעים.

לסיכום-הילדים היו בעננים הם זכו ליחס vip ואנחנו זכינו לבייבייסיטר חינם ונהנו ממזג אוויר מצויין וקפה לא משובח בעליל,לגמריי מומלץ מבחינתי.

משם המשכנו לכפר פלאטרס לאכול צהריים באחת הטברנות המומלצות בטריפ אדוויזר,

Mimis Restaurant‬

פלאטרס הוא אחד הכפרים הגדולים והראשיים בציר בטרודוס, הוא ממש בדרך לאולימפוס,

יש בו בתי קפה ומסעדות נחמדות,כמה בתי מלון קטנים וצימרים נחמדים,ולכן דווקא שם יש ריכוז גדול יחסית של אנשים בעיקר בסופ"ש ולא הייתה בו תחושת הנטישה.

אמנם לא ישנו שם אבל התחביב שלי הוא לבדוק תמיד אופציות לפעם הבאה ומצאתי ממש אופציות מתוקות..

חזרנו ללימסול עייפים ומרוצים לא לפני שניצלנו את העובדה שהילדים נרדמו ועצרנו לכמה דקות של שקט להתבונן בנוף המקסים...

בדיוק באותה נקודה פגשנו (עוד) משפחה ישראלית מקסימה שחשבו שאנחנו זוג צעיר בירח דבש...(סוג של..)והפצירו בנו להצטלם, אז תכל'ס גם הרווחנו מחמאה וגם תמונה.איזה כייף!

למחרת החלטנו לעלות שוב לטרודוס בהרכב קצת יותר גדול ולעשות את אחד המפלים,

אנחנו בחרנו ב Millomeris Waterfalls ,

ילדה עם כואב אוזניים(מוטיב חוזר בטיולים שלנו)והחלטנו ללכת על המסלול הקצר שהוא ממש אבל ממש קצר ומאוד נוח לטיול עם ילדים ולאתנחתא משפחתית בטבע עם מים.

המסלול מאוד מאוד נוח לכל רמות המטיילים ובכלל לכל הגילאים,

אורכו כ-20 דקות בערך,

ובדרך חולפים על גשרי עץ מקסימים עד שמגיעים למפל המדהים הזה שבימים חמים יותר לבטח היינו טובלים בו.

אחריי המפל התפצלנו,

איתי ועמליה חזרו הבייתה ללימסול בגלל כאב אוזניים ואנחנו נסענו לנו לטייל באיזור, עצרנו בדרך בשדה מקסים ופסטורלי ונתנו לילדים להוציא אנרגיות עד לתחנה הבאה לא לפני שסרקתי את השטח לברר של מי הבית הזה או איך אפשר לשכור אותו לחופשה הבאה שלנו.

אבל ללא ספק השוס הגדול של הטיול הייתה המסעדה הכי הזויה שהיינו בה,

שמרב רעב והתרגשות לא ממש צילמתי אבל תסמכו עליי שזאת חוויה קולינרית ותרבותית אחת הטובות שחוויתי.

בדרך חזרה ללימסול אמרתי לאפי שממש בא לי טברנה צלעות כבש ולאכול בשקט

אז אפי אכן לקחה אותנו למקום הכי הזוי,מדהים,מוזר,טעים והכי פחות שקט שהייתי בו בקפריסין.

נסענו לאורך כביש החוף לכיוון לרנקה באחת היציאות ירדנו והגענו למקום שבשנייה הראשונה אמרתי לאיתי (שאותו פגשנו בדרך) אלוהים מה זה הדבר ההזוי הזה???

חנייה עמוסה,

מקום ענק,

ספק מסעדה, ספק אולם אירועים,

עם לפחות 1000 סועדים אם לא יותר אחריי הכול זה יום ראשון אבל נראה כאילו כל קפריסין שם,

שולחנות עצומים עמוסים בפלטות של בשר/דגים/מאכלי ים בכמות שלא מביישת מפעל,

בנוסף עם כל מנה מגיע תבשיל אורז מעולה,צלחת מזאטים מעולים,ציפ'ס,ירקות צלויים ופיתות דקות וטעימות כדי שלא נהייה חס וחלילה רעבים..

בשנייה הראשונה זה עשה לי trun -off גדול אבל בביס הראשון שינתי את דעתי.

אני הזמנתי מנת צלעות כבש והיא הייתה המנה הכי טעימה וגדולה שאכלתי בחיי (אפי אמרה שאני אוכלת הצלעות הכי טובה שהיא ראתה)

אפי ועמית חלקו פלטת פירות ים,

איתי הזמין סטייק וקיבל אספקה לשבוע שלם,

ולילדים הזמנו עוד 2 מנות שיפודי עוף,

כמובן שזה כלל שתייה וקינוח קפריסאי מסורתי וכל החוויה הזאת עלתה רק 120 יורו!!!!

השירות הייה מהיר,יעיל ומקסים,האוכל טרי נקי וטעים והמחיר-אין דברים כאילו.

וכן זה הדבר היחידי שהספקתי לצלם...

כל המתחם הענק הזה נמצא ממש על החוף ואני כבר יכולה לתאר לי כמה עמוס שם בעונה ואיזה מגניב לקפוץ למים בין לבין,

ושאפי התכוונה לשקט-במתחם המסעדה שלל מתקנים לילדים ומתנפחים ללא עלות...

אח"כ ירדנו לעשות הליכה בחוף המקסים שליד חשבנו שזה יאזן את כמויות האוכל שבלסנו או לפחות זה מה שמכרנו לעצמנו.

Agios Georgios Alamanou Fishtavern‬

את היום האחרון החלטנו לבלות במרינה הנמל המחודש של לימסול ובעיר העתיקה.

כבר יצא לנו להסתובב כמה פעמיים בנמל בערב והייה מקסים הפעם הגענו בבוקר והייה מקסים לא פחות.

הנמל ,איזור המרינה עבר שיפוץ מאסיבי בשנים האחרונות,

חברות נדל"ן בנו שם כמה פרוייקטים של מבני מגורים ובילוי שמחירים יכול להגיע לכמה מיליוני יורו לכל אחת מהדירות,האיזור התפתח מאוד והוקם שם מתחם מלא במסעדות ובתי קפה מעולים,גלדריות וחנויות קטנות,

שילוב של נמל יפו המחודש לנמל ת"א אבל הרבה יותר אינטימי ושקט שמביא הרבה כייף לעיר הזאת שבמילא כייפית.

מאיזור המרינה ישנה טיילת שמובילה עד לצידה השני של העיר לאורך קו החוף ובין לבין יש מתקני כושר ושעשועים לילדים,בריכות קטנות וכל כמה קילומטרים ישנו מזח עם ספסלי עץ מתוקים כאילו ששם בדר"כ אפשר למצוא דייגים,זוג אוהבים מביט לשקיעה או סתם ילדים ילדי מדבר שמציצים על הים ולא מאמינים כמה צלול כאן.

משם המשכנו לטיול קטן בעיר העתיקה שם ביקרנו בטירת לימסול היא מבצר אבן קטן מהמאה ה12 ליד הנמל הישן, יש תצפית מקסימה מהחומות ובכלל שווה לטייל מסביב כי כל האזור מקסים ומלא בכל טוב.

יש מגוון סיורים שיוצאים מהנמל או מהעיר העתיקה הם בחינם וממש מומלצים,לדעתי הילדים שלנו קטנים מדיי אבל לגמריי בכל עיר שאנחנו מגיעים בעולם אנחנו לוקחים סיור/ חינם,זאת אחלה של דרך להכיר את העיר ולקבל טיפים ממקומיים.

(התשלום הוא בדר"כ טיפ על ההדרכה שנע בין 5-10 יורו)

משם המשכנו עייפים וסופר מרוצים הישר לטיסה הבייתה...

ואיך אפשר בלי לתת איזה תמונה לטייס עם עברי.הוא ממש התעקש..

אז קפריסין הייתה כל מה שחשבנו ועוד,

אני בטוחה שבקיץ היא בועטת הרבה יותר,אבל כחופשה חורפית קרובה הייה בה כל מה שחיפשנו,

אוכל טוב,מלונות זולים עם תמורה הולמת למחיר,כפרים מקסימים,חופים מדהימים והכי הכי חשוב חברים טובים!!